Saturday, March 15, 2008

SELAMAT DATANG KE SMK LAJAU LABUAN

Salam,

Warga SMK Lajau, W.P Labuan mengucapkan selamat datang kepada pelawat ke blog kami. Kami akan memberikan maklumat terkini kepada pelawat untuk berkongsi pengalaman dengan kami ke arah memartabatkan profesion pendidikan di negara ini.

SMK Lajau, terletak 11 kilometer dari bandar Labuan. Sekolah ini mula beroperasi sejak tahun 1997. Pada masa ini Pengetua SMK Lajau ialah Encik Sahar bin Misron, dibantu oleh Penolong Kanan Tadbiran dan Kurikulum, Puan Dona Undoh, Penolong Kanan HEM ialah Puan Siti Zubaidah Salleh, dan Penolong Kanan Kokurikulum, Puan Rayini Yusof.

Encik Sahar bin Misron, menerajui SMK Lajau sejak 16 Jun 2006. Pengetua sebelumnya ialah Tuan Haji Mohammad bin Abu Bakar yang bersara pada 16 Mei 2006, manakala Pengetua pertama ialah Encik Abidin bin Marjan yang telah bertukar ke Sabah.

Bilangan murid sekolah ini ialah 501 orang, dengan 52 guru dan kakitangan sokongan. Bilangan kelas ialah 20 buah kelas dari Tingkatan satu hingga Tingkatan enam. Sebuah bangunan tambahan makmal dan bengkel sedang dalam pembinaan untuk menampung lebih ramai murid pada masa akan datang.

Berita terkini, SMK Lajau telah mencapai prestasi 100% dalam peperiksaan SPM 2007, semua pelajar layak mendapat sijil SPM, iaitu mengekalkan prestasi Tahun 2006; manakala dalam peperiksaan STPM 2007 prestasinya 88.89%, dengan kualiti prestasi 7 pelajar mendapat 5 principal, 16 pelajar mendapat 4 principal, dan 11 mendapat 3 principal. Sembilan (9) pelajar mendapat pointer 3 ke atas. Seorang mendapat 3.59 cgpa dan merupakan pelajar cemerlang peringkat W.P Labuan bersama seorang pelajar dari SMK Labuan.

No comments: