Monday, May 12, 2008

MAJLIS PERMUAFKAAN IBU BAPA DENGAN PENGETUA DAN GURU SMK LAJAU

Majlis Permuafakatan antara Ibu Bapa Pelajar Calon STPM dengan Pengetua dan Guru-guru SMK Lajau diadakan di Bilik Semarak sekolah ini petang ini, 12 Mei 2008. Seramai 10 pelajar Tingkatan 6 Atas terlibat dengan perjumpaan fasa pertama ini. Majlis ini berbentuk taklimat dan paparan prestasi pelajar yang akan mengambil STPM hujung tahun ini.
Pihak sekolah mensasarkan kualiti STPM 2008 dipertingkakan lagi, dan memastikan terdapat sebilangan pelajar mendapat semua A dalam STPM tahun ini. Luahan guru, ibu bapa menyemarakkan semangat pelajar untuk terus cemerlang dan menjadikan sekolah ini terbaik di wilayah ini atau di Malaysia.
Pelajar calon STPM juga menandatangani Aku Janji untuk memperoleh keputusan terbaik STPM tahun 2008, dengan disaksikan ibu bapa, Pengetua dan guru-guru.
Pengetua SMK Lajau yakin pelajar SMK Lajau mampu menyerlah sekiranya usaha pelajar diiringi dengan "membaca", "smart study", "bertanya", pengisian kerohanian, "study group" dan "akrab dengan guru", "mendapat restu guru dan ibu bapa", serta "ikhlas belajar"

No comments: