Saturday, July 5, 2008

SMK LAJAU JUARA KUIZ PENGGUNA PERINGKAT W.P LABUAN

SMK Lajau, W.P Labuan meneruskan rentak juara minggu ini, setelah kemenangan pemidato dalam pidato LHDN, diikuti pasukan kompang formasinya, kali ini Pasukan Kuiz Pengguna sekolah ini pula bergelar juara. Kali ini pasukan Kuiz Pengguna SEMELA pula menumbangkan pasukan SMK Mutiara (kedua) dan pasukan SM St. Anne(ketiga), dengan kemenangan bergaya setelah mengumpul mata jauh di depan dengan 26 mata meninggalkan dua pasukan dengan 12 mata sahaja, sehingga kedua-dua pasukan diberi soalan tambahan menentukan tempat kedua dan ketiga.

Juara membawa pulang sijil, tropi dan wang tunai RM400.00, tempat kedua dengan RM280 dan ketiga RM200.00. Manakala kelab pengguna SMK Lajau pula menerima RM500.00 bagi juara, tempat kedua SMK Mutiara RM400.00 dan ketiga, SM St. Anne RM300.00.

Pasukan kuiz pengguna akan mewakili Labuan ke peringkat kebangsaan yang akan diadakan di Kuantan, Pahang pada bulan Ogos nanti.

Perasmian Majlis oleh YB Ahli Parlimen Labuan YB Datuk Yussuf Hj. Mahal, turut hadir Pengarah Pelajaran Labuan En. Mohammad Zaki bin Mohd. Yusof serta Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna W.P Labuan, juga pengetua SMK Lajau, Encik Sahar bin Misron.

Warga SMK Lajau bangga dengan kejayaan kalian. Penghargaan kepada guru Pembimbing Cikgu fazidah Ahmad dan Cikgu Nor Asiah Abd. Ghani. Tahniah dan cipta kejutan di peringkat kebangsaan kerana YB Ahli Parlimen Labuan, YB Datuk Yussuf Hj. Mahal membisikkan sesuatu kepada pengetua SMK Lajau semasa sesi bergambar di pentas tadi

1 comment:

Anonymous said...

Ko orang memang HEBAT. Teruskan...menang kebangsaan...


Fauzi